top of page

Na stromy

Hra napsaná tak, jak ju děcka hravaly.

J. Volfová, U potoka roste kvítí.

COSI MALÚČKO O HŘE

Ke hře je potřeba nájmeňéj 5 děcek. Hrať sa dá v tělocvičně, hoře, na lúce, goňce,  hřisku aj v jizbě. Trvať bude isto 3 minuty, ale spěš sa prodlúží. Zehnať nemosíš maka nic Hra spadá do létací aj procvičovací chvíle tělesnéj výchovy. Děcka si rozvinú svoju pohotovosť, rychlú reakcu, švunk, bedlivosť, koordunacu aj ohleduplnosť. Mordovisko je toť 9 MET.

ROLA DĚCEK VE HŘE

Děcka sú stromy, keré si musá převekslovať místa.

GDE A JAK SA PŘI HŘE POSTAVIŤ

Děcka stojá v kole, jedno děcko je v prostředku.

JAK HRU HRAŤ

Děcko, keré je v prostředku, volá: Stromy, stromy, kývajte sa! Děcka si mosí v ten raz převekslovať místa. Děcko v prostředku sa snaží dostať na nekeré z volných míst v kole. Děcko, keré sa nestihne dostať na žádné z míst, stojí v prostředku a hra sa opakuje.

A VČIL NEJAKÉ RADY

Při hře je nájdúležitějším úkolem vedúcího bedliť na pravidla a prúběh hry (esli si děcka převekslovali místa až po slovech děcka v prostředku, esli žádný neostal na stejném místě a tak daléj), též aj na bezpečnosť všeckých děcek (třebas aby do sebe děcka navrážaly). Místa, na kerých děcka stojá a keré si majú převekslovať, je lepší nejak označiť (třebas možú děcka stať na nejakých kolečkách, u vytyčovacíh met, v hoře u stroma – ten je dobré nejak označiť aj inak) – tým tak děcka budú přesně věďéť kam sa možú postaviť. S děckama je též dobré si připomenúť jakési pravidlo ohleduplnosti.

na stromy: Text

TOŤ SA MOŽEŠ PODÍVAŤ, JAK DĚCKA TŘEBAS NAMOTIVOVAŤ, JAK HRU TŘEBAS PŘEJINAČIŤ, LEBO NA SÚVISŁOSŤ K INÉMU PŘEDMĚTU.

na stromy: About

JAK DĚCKA NAMOTIVOVAŤ

Vedúcí stojí před děckama a praví: „Dělejte to isté.“ Vedúcí napodobuje pohyb stroma ve větru (mírný stoj rozkročný, vzpažíť, kývání sa ze strany na stranu). „Čím včil sme? Sem a tam, tam a sem, kývá větr se stromem.“ Potem, co sa vedúcí s děckama takto kývať chvilku bude, praví: „My si včil na ty stromy budeme daléj hrať. A tož esli chceš, vymysli si méno nejakého stromu, kerým budeš.“

JAK HRU PŘEJINAČIŤ

  1. V prostředku kola stojí věc děcek, keré sa mosá dostať na předem sřeknuté místo.

  2. Děcka přejinačí pohyb, dyž si vekslujú místa (možú třebas skákať plaziť sa, uťekať pozpátku, jiť krokem polkovým, svalem aj inak, jak ťa enem napadne).

SÚVISŁOSŤ K PŘEDMĚTU

  1. Prvúka: ména stromú.

na stromy: Seznam

Esli si nejaké slovo viďél prvý raz, tož sa podiv toť, co značí.

na stromy: Text
bottom of page